Anne Sütü Mucizesi; süt artıranlar


Uzuuun bir aradan sonra merhabalar; bebeği 3 aylık yaptıktan, evimi taşıdıktan, işe başladıktan sonra yeniden geri dönüş yaptım. Benim gibi işe geri dönmek zorunda olan annelerin aklına takılan en önemli sorun anne sütü mucizesinin devamlılığını sağlamak oluyor galiba.. Bu amaçla ailemde, internette, doktorumdan öğrendiklerini sizlerle paylaşmak istedim; süt artıranlar başlıklı en geniş listeye ilişkin naçizane deneyimlerini sizlerle paylaşmak isterim; 

KoMİRrA: Süt Arttıranlar'nın listesinde bunlar var epeyce uzun bir liste tabi; denedikçe bendeki etkilerini paylaşayım istedim; (işe yaramayanları kırmızı, az yarayanları turuncu, çok faydalı bulduklarımı ise yeşile boyadım; renklendirilmeyenler ise henüz denemediklerim)
  
*Alkolsuz bira                               
* Anason 

* Antep fıstığı                               
* Bal kabağı 
* Beyaz üzüm                                
* Boza 
* Börülce                                     
Bulgur pilavı 
* Civanperçemi                                
* Çemen 
* Çilek                                       
* Çörekotunun bal ile karıştırılması   
Humana still cay                            
Dereotu                      
* Deve dikeni 
* Dut ( Kurusu haşlanmış ya da taze)          
* Enginar 
* Erik kaynatılarak balla karıştırılması      
* Fenugreek çemen otu hapı  
Fesleğen
* Geven 
Havuç                                       
Hurma 
*İncir (Yarım litre kaynayan suyun içine 8-10 adet kuru incir atın ve kapağını kapatarak 10 dakika kaynatın. Süzdüğünüz incir suyunu sabah akşam aç karnına için) 
Kıvırcık salata                             
Kereviz 
Kimyon                                     
* Kişniş 
* Kuşkonmaz                                   
* Lahana 
Malt içeceği                                
Marul 
Maydanoz                                    
* Melek otu 
Nane                                        
* Pekmez 
Rezene                                      
Salep 
* Salatalık                                   
* Sarimsak (Bebegin iyi emmesi ve göğüsü boşaltması çok önemli bu yüzden emzirmeden 1 saat önce 2 diş sarımsak yerseniz, bebeğiniz daha uzun süre emer. 
* Soda                                       
Tahin                                    
Susam sürtmesi ( Aydın ve Denizli çevresinde bulunur)  
* Yer elması                                 
* Zencefil 

Önce işe yaramayanlar;
* herkes bulgur pilavı dedi ama bende öyle bi değişiklik yaratmadı, sevmem de zaten belki de ondandır :))
*annem-anneannem kuru dut önerdi; pek işe yaramadı
*salep dün denedi; ben bir etkisini göremedim
*malt içeceği; ben maltana denedim fazla kaloriden başka etkisini göremedim
*kereviz; severek yerim gaz yapmaktan başka bir faydası yoktur :)) olsa olsa z.yağlı kerevizin üzerine eklediğim dereotu yaramıştır :))

Az etkililer;
*babamın önerisi tahin helvasıydı, buna tahini ve susamı da ekleyebiliriz; evet fark yaratıyor ama mucizevi değil
*humana still tea o kadar da mucizevi değil ama milupa still tea dan daha iyi

Muhteşem sonuçlar;
*su; bol bol durmadan için- her gün 3 litre su toplam sıvılar ise 5lt olacak demişti doktorum (tuvalet mesaisine devam...)
* Hurma; özellikle benim gibi memleketinden tazesini bulabilme imkanınız varsa durmayın derim.
*rezene; hatta humana kimyonlu rezene, hem gaz gideriyor hem de sütü artırıyor (şu anda içerken yazıyorum bu postu)



*Beyaz üzüm( akşam yatmadan 1 saat önce yer üzerine de su içerseniz; işe gitmeden önce derin dondurucuya biriktirilecek sütler buradan gelecek) Hatta yeni bulduğum bir ürün kavaklıdere üzüm suyu (sağdaki resim) %100 doğal ve içinde hiçbir koruyucu, katkı ve renklendirici yok.. Üzüm bulamazsak suyunu içeriz biz de :))

*yeşil salatalar, taze nane, maydonoz, taze fesleğen vs. (biraz inek gibi hissettiriyor ama ne yapalım bebişler için değer..) havuç konusundan emin değilim salatalara ekleyebiliriz; en azından vitamin olur
*2-3 saatte bir emzirmek veya süt sağmak

Son notlar;
- salatalık, soda, sarımsak, lahana, yerelması, süt gaz yapacağı gerekçesiyle doktorum tarafından bana yasaklanmıştı; o yuzden bunları deneyemiyorum..
- Geven, melekotu, devedikeni, civanperçemini açıkçası hayatımda hiç görmedim ama humana still tea içerisinde var sanırım; o yüzden aktarlara koşmaya gerek yok..
- Anason da rezene gibi hem sakinleştirici hem de gaz giderici etkisi var; sadece bebeğin gazının azalması için bile içilebilir..
- Bala alerjim olduğu için çörekotu denemesi yapamıyorum; çörekotunu sade olarak yemek epey zahmetli onu biliyorum ama :))
- Kişniş,kuşkonmaz, boza bu güne kadar tüketmediğim besinler; niyetim var bir gün Vefa'ya gidip boza içeceğim :))

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: